Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Klienti nenoliks klausuli: 6 padomi darbam ar telefonu

tālrunis

Droši vien biznesā ir pieredzēti vairāki momenti, kad jāveido komunikācija ar klientu, izmantojot telefona sakarus. Telefons pastāv jau vairāk kā 135 gadus, bet veids, kā reizēm uzņēmumi komunicē ar saviem klientiem, rada iespaidu, ka telefons tika izgudrots vakar. Ja klātienē Jūs klientu vai biznesa sadarbības partneri varat pārliecināt ar ārējo izskatu, spēcīgajiem žestiem un acu kontaktu, tad veidojot dialogu ar telefona starpniecību, tikai un vienīgi Jūsu balss kalpo par klientu pārliecināšanas instrumentu.

Pārdomātas telekomunikācijas spējas un telemārketings pārliecinās Jūsu potencialo vai jau esošo klientu nozīmēt ar Jums klātienes tikšanos. Brīžos, kad komunicējiet ar telefona starpniecību, ņemiet vērā pāris padomu, lai panāktu, ka  klients nenoliek telefona klausuli, bet uzklausa Jūsu sakāmo.

Mazini verbālos trūkumus klientu piesaistē

Ieraksti pāris savas un klientu telefona sarunas (Protams, ar klienta piekrišanu) un pēc tam izanalizē balss ierakstu. Piefiksē, vai Jūsu runā nav kādas kaitinošas iezīmes. Piemēram, dažādas velkošas skaņas: “āāā”, “ēēē”, “hmmm”; vai arī kāda noteikta frāze vai vārds: “Respektīvi…”, “Kā zināms…”, “Jūs jau ziniet…”, utt.

Svarīgi atcerēties – nekad nepārvērtiet savu apgalvojumu jautājumā, tas mazina uzticamību Jūsu profesionalitātei noteiktajā biznesa sfērā. Jāņem vērā, vai runā nav jūtams nacionālās vai reģionālās piederības akcents, kurš var būt aizvainojošs kādā citā apgabalā vai sociālajā slānī.

Izveido sarunas plānu ar potenciālo klientu

Nekad neveido biznesa sarunas, it sevišķi, ja tās notiek caur telefonu, ja pavisam skaidri nezini, ko vēlies panākt. Telefona saruna nav elektroniskā pasta vēstule, ko iespējams pārlasīt atkārtoti, tādēļ ieteicams sagatavoties iepriekš. Sarunai jābūt veidotai ar mērķi, jo tā iespējams efektīvāk noturēt klausītāja uzmanību un izstrādāt pārliecinošākus argumentus.

Tiešām ieklausies klienta vajadzībās

Sarunai teorētiski vajadzētu sastāvēt no divām daļām – runāšanas un klausīšanas. Tomēr ne vienmēr tas ir tik viegli, kā izklausās. Lielākoties, kamēr runā cits sarunas dalībnieks, cilvēki tai brīdī, nevis ieklausās, bet koncentrējas uz to, ko viņš pats teiks pēc tam.

Ja saruna notiek telefoniski, tad balss ir vienīgais, ko Jūs dzirdat, kā gan Jūs varēsiet palīdzēt savam klientam, ja neesat klausījies viņa problēmā, bet domājis nākamo atbildes frāzi?

Tas prasa nedaudz treniņa, tomēr savu nākamo frāzi vajadzētu apsmadzeņot pēc tam, kad klients ir pabeidzis savu sakāmo, lai varētu patiesi ieklausīties un izprast viņa vajadzības.

Iepauzē pirms katras atbildes

Pirms sniedziet plašu atbildi pa telefonu, kaut uz sekundi iepauzējiet sarunu, tādā veidā klients būs pārliecināts, ka esat klausījies viņa problēmā. Ja Jūs steigsieties atbildēt, vai vēl ļaunāk –  pārtauksiet klientu, Jūs radīsiest iespaidu, ka Jūsu pašu domas ir nozīmīgākas par klientu viedokli, uzskatiem un jautājumiem.

Tiešām ieklausies savā balsī

Ja ieklausīsieties, tiešām ieklausīsieties, pats savā balsī, spēsiet saprast, ko dzird Jūsu klients. Ieklausoties savā balsī, runas manierēs un tonī, varēsiet analizēt, kādu iespaidu par uzņēmumu rada Jūsu telefona sarunas dotības.

Pieskaņo savu toni sarunas biedram

Kad koncentrējaties un analizējat, ko un kā pasaka Jūsu telefona sarunas biedrs, piefiksējiet stilu un valodas elementus, kurus viņš izmanto. Šis pēdējais telekomunikācijas padoms ir smalka spēja piefiksēt un neuzkrītoši pielāgot sarunas biedra runas elementus sevis paša runas stilam.

Piemēram, ja dzirdat, ka klients uzsvarus liek uz noteiktām teikuma skaņām, Jūs varat pavisam neuzkrītoši (tam ir jāizklausās dabīgi) pielāgot to savam runas veidam.

Izkoptas telekomunikācijas spējas var izteikti uzlabot Jūsu uzņēmuma klientu apkalpošanas servisa kvalitāti un veidot patiesi uzticamu firmas tēlu.


Lasi vairāk: Mārketinga pieejas

Lasi plašāk par telekomunikāciju ar klientiem 


Radušies papildus jautājumi par logo izstrādi? Vēlies uzzināt vairāk par mājas lapas nozīmi komunikācijā ar klientu? Jautā, mēs palīdzēsim!