Tīmekļa vietnes optimizācija: pamati

string(5) "marts"

Vai tu zināji, ka ik dienu tiek publicēti vairāk nekā divi miljoni bloga ierakstu? Tas nozīmē, ka šajā brīdī jau 46 cilvēki ir publicējuši sava bloga ierakstus. Konkurence ir ievērojama. Šajā raksta pievērsīsimies tam, kas tev ir jādara, lai Tava izstrādātā mājas lapa būtu veiksmīga. 

Kas ir tīmekļa vietnes optimizācija?

Tu jau noteikti saprati, ka tā ir tīmekļa vietnes optimizācija. Taču, kas tiek optimizēts? Varbūt web lapas dizains? Mājas lapas saturs? Iespējams tie ir linki?  Ieskatīsimies divās vienkāršās definīcijās, kas skaidro, ka tīmekļa vietnes optimizācija ir:

  • – Process, kas ietekmē mājas lapas redzamību bezmaksas meklētāja rezultātos;
  • – Tiešsaistes satura optimizācija, ar mērķi iegūt mājas lapas pozīcijas atslēgas vārdiem.

Pirmie pieci rezultāti meklētājprogrammā ir nozīmīgi, jo tie iegūst 68% no visu web lapu apmeklējuma. Zemāk noskaties īsu video, lai saprastu to, kādā veidā darbojas meklētājprogrammas un, kādēļ tīmekļa lapas optimizācija ir svarīga.

Video: kā darbojas meklētājprogrammas?

Tīmekļa vietnes optimizācijas veidi

Tīmekļa vietnes optimizāciju ir iespējams iedalīt “baltajā” un “melnajā” optimizācijā. SEO optimizāciju ir iespējams salīdzināt ar uzņēmējdarbību, Jums ir izvēle rīkoties saskaņā ar noteikumiem vai tos apiet.  “Melnā” tīmekļa vietnes optimizācija ir paredzēta tiem, kas, nepieliekot pūles,  vēlas iegūt ātrus rezultātus, bet “baltā” tiem, kas vēlas izveidot ilgtspējīgu biznesu. Jāpiebilst, ka risks, kas rodas izvēloties “melno” tīmekļa vietnes optimizāciju ir augsts.

Attēlu rezultāti vaicājumam “black hat seo vs white hat seo”

Baltā un melnā tīmekļa vietnes optimizācija.

Iekšējā un ārējā tīmekļa vietnes optimizācija

Tīmekļa vietnes optimizāciju ir iespējams iedalīt divās daļās: iekšējā un ārējā optimizēšanā. Iekšējā tīmekļa vietnes optimizācija attiecas uz visiem elementiem, kurus ir iespējams aplūkot uzņēmuma mājas lapā, piemēram, virsrakstiem, bet ārējā optimizācija attiecas uz elementiem, kurus uzņēmums nevar tieši ietekmēt, piemēram, popularitāti sociālajos medijos.

Attēlu rezultāti vaicājumam “on page vs off page seo”

Iekšējās un ārējās tīmekļa vietnes optimizācijas elementi. 

Secinājums par tīmekļa vietnes optimizāciju

Cerams, ka šis nelielais ieskats tīmekļa vietnes optimizācijā deva iespēju saprast tās nozīmīgumu un ietekmi uz mārketinga un pārdošanas rādītājiem. Atceries, ka jau šodien Tu vari uzlabot savas mājas lapas optimizācijas rezultātus. Vai Tava attieksme pret mājas lapas optimizāciju ir mainījusies?


Lasīt vairāk: SEO


Rakstā izmantotais informācijas avots: Kas ir SEO?


Saistītie raksti:

SEO tests tavai mājas lapai

2016.gada SEO tendences

Labākie SEO instrumenti


Ir aktuāla tīmekļa vietnes optimizācija? Jautā, mēs palīdzēsim!