Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Uzņēmuma bloga veidošana – idejas un ieteikumi

Blogs

Blogošana ir lielisks paņēmiens, ar kura palīdzību iespējams piesaistīt jaunus apmeklētājus uzņēmuma mājas lapai. Taču, ja uzņēmuma mājas lapas bloga saturs nav atjaunots jau mēnešiem ilgi, vai arī visi ieraksti sastāv tikai no klišejiskiem un sevis reklamējošiem tekstiem, firmas bloga mārketinga plāns var krietni vien izgāzties.

Mājas lapas bloga izstrāde – spilgtākie piemēri

Panākumiem bagāts uzņēmums nepārdod! Tā vietā, firma saviem klientiem parāda un paskaidro, kādēļ sadarboties tieši ar viņiem, nevis konkurējošajām firmām.

Zemāk lasi vairākus bloga veidošanas ieteikumus un iespējamās ierakstu tēmas, ar kuru palīdzību vari stiprināt uzņēmuma un klientu savstarpējās attiecības.

Klienta veiksmes stāsts.

Kad saņem atsauksmi no kāda klienta, pajautā viņam atļauju, vai iespējams šo klienta atsauksmi pārvērst bloga ierakstā. Tādā veidā nedaudz plašāk varēsi parādīt klientu perspektīvu uz savas firmas sadarbošanās stilu.

Rakstā piemini populāru bloga ierakstu.

Ja internetā pamani rakstu, ko veidojis tavā biznesa nišā populārs blogeris, nevilcinies veidot ierakstu, kurā pieminēts šī autora oriģinālraksts (protams neaizmirsti ievietot linku). Tādā veidā iespējams tikts pieminētam populārā blogera ierakstos.

Nepiekrīti izplatītam viedoklim.

Nepiekrīti kādam populāram apgalvojumam un argumentē to savā bloga ierakstā. Veido diskusiju.

Veido apkopojumus.

Ja internetā pamani dažādus ierakstus par vienu tēmu, kas spēj atbildēt uz vienu jautājumu, izveido bloga ierakstu, kurā visi šie apgalvojumi ir apkopoti.

Esi familiārs.

Rakstā piemini kādu slavenību vai aktuālu sabiedrisko notikumu, tādā veidā tava uzņēmuma bloga ieraksts auditorijai būs daudz interesantāks.

Atbildi uz svarīgu jautājumu.

Biežāk uzdoto jautājumu (BUJ) ieraksti klientiem palīdz taupīt laiku, lai atrastu tiešu atbildi uz konkrētu jautājumu.

Uzdod pats savus jautājumus.

Ko tu vēlētos uzzināt par saviem klientiem? Vienkārši pajautā un ļauj auditorijai pašai radīt savu saturu. Tas var būt bloga komentāru sadaļā vai sociālajos medijos.

Runā par biznesa nišas “trendiem”.

Lai stiprinātu savu autoritāti mājas lapas auditorijas acīs, nebaidies runāt un spriest par jaunumiem savā biznesa nozarē. Izglīto un paskaidro svarīgākos jaunumus arī saviem mājas lapas apmeklētājiem.

Apspried nākotnes plānus.

Ļauj lasītājiem ieskatīties, ko tavs uzņēmums plāno darīt nākamajā mēnesī, pusgadā vai gadā. Tādā veidā iespējams sakāpināt lasītāju interesi.

Raksti grāmatas recenziju.

Ja uzņēmumā darbinieki lasa interesantas un noderīgas grāmatas, ir pēdējais laiks uzrakstīt par tām atsauksmi firmas blogā.

Apskati produktu vai pakalpojumu.

Tiem nevajadzētu būt kādam no tavas firmas vai tiešo konkurentu produktiem vai pakalpojumiem. Drīzāk apskati un analizē produktus, kas varētu būt interesanti taviem klientiem. Par ko lasītāji vēlētos vairāk uzzināt?

Salīdzinājuma tests.

Pievieno rakstam papildus vērtību, salīdzini divus pakalpojuma sniedzējus, vai divus līdzīgus produktus, piedāvājot lasītājam skaidru analīzi.

Publicē video.

Radi video sērijas, kurās vari runāt par firmas jaunumiem, biznesa attīstību un ļaut ieskatīties produkta piedāvājuma klāstā.

Izveido “podkāstu”.

Audio formātā ieraksti ātru interviju ar kādu nozares ekspertu, kurā viņš atbild uz svarīgiem jautājumiem vai sniedz padomus attiecīgā situācijā.

Izstrādā infografiku.

Faktiem bagāts ieraksts grafiskā izpildījumā ir daudz vieglāk uztverams formāts, nekā sausi, datiem un cipariem piepildīti teksti. Bez tam infografikas ir daudz ērtāk izplatīt sociālajos portālos.

Ziņo par kādas konferences notikumiem.

Citē iedvesmojošus domu graudus no konferences dalībnieku uzrunām un pastāsti lasītājiem par jaunumiem, kas gaidāmi biznesa nozarē.

Parādi uzņēmuma aizkulises.

Tavam uzņēmumam nav vienmēr jārāda formālā un stīvā firmas seja. Parādi sava uzņēmuma aizkulises, veidojot foto vai video reportāžas par darbinieku darba galdiem, restorāna virtuvi vai pusdienu pārtraukumiem.

Izskaidro, kā kaut ko dara tavā uzņēmumā.

Vai ir kāds īpašs veids, kā radi uzņēmuma produktus vai apkalpo savus klientus? Apraksti šo procesu.

Darbinieku profils.

Piešķir cilvēcisku seju savam uzņēmumam. Iepazīstini klientus ar saviem darbiniekiem.

Parādi savus labos darbus.

Ja tavs uzņēmums bieži vien ziedo labdarības iestādēm, rīko pasākumus vai  piedalās dažādās sociālajās akcijās, apraksti šo pieredzi, veido foto stāstu vai video reportāžu.

Nedaudz pieglaimojies saviem elkiem.

Raksti bloga ierakstus par cilvēkiem, kas tevi un tavu uzņēmumu ir iedvesmojuši strādāt tieši tā.

Pastāsti par savām neveiksmēm.

Visiem patīk lasīt par biznesa neveiksmēm (ja tās nav viņu pašu neveiksmes). Raksti par savām biznesa nedienām un raksta beigās parādi, kā šī biznesa problēma tika atrisināta.

Ikmēneša tēmas bloga ieraksti.

Saglabā ieraksta nosaukumu un katru mēnesi vai nedēļu raksti atšķirīgu saturu zem konkrētā virsraksta. Piemēram, ieraksti “Mēneša klients” vai “Labākie produkti decembrī”, utt..

Bloga rakstu sērija.

Ja vēlies saviem lasītājiem iemācīt kaut ko sarežģītu, sadali raksta tēmu vai pamācību vairākos bloga ierakstos. Rakstu sērijas ir lielisks veids, kā panākt, ka lasītājs uzņēmuma blogā ieskatīsies regulāri.

Pareģo.

Visi grib zināt, kas notiks nākotnē, tādēļ veido ierakstu, kurā stāsti par nākotnes iespējamībām, kas ir balstītas un ticamiem faktiem.

Veido pētījumu.

Izsūti anketas vai veido fokusa grupas. Iegūtos rezultātus pārvērt interesantā un informatīvā bloga ierakstā.

Izsludini konkursu.

Piedāvā balvu tiem lasītājiem, kuri paši radīs interesantu saturu par kādu tēmu, uzrakstīs radošāko atsauksmi par tavas firmas produktu, veidos interesantus video, utt..

Apraksti konkursa norisi.

Uzraksti rakstu par konkursa norises gaitu un interesantākajiem dalībniekiem.

Izveido apbalvojumu.

Piemēram, piešķirot “Labākais no…” apbalvojumu kādam produktam, tas noteikti radīs klientu interesi. Viņi vēlēsies sekot līdzi, kas tad ir labākais no konkrētās produktu grupas.

Dalies ar klientu atsauksmēm.

Parādi, ko cilvēki domā par sadarbību ar jūsu uzņēmumu.

Atklāj industrijas noslēpumus.

Tajā brīdī, kad izstāsti lasītājam to, ko citi uzņēmumi nestāsta, tu iegūsi diezgan lielu popularitāti.

Biznesa starta stāsts.

Pastāsti cilvēkiem, kā tavs uzņēmums uzsāka savu eksistenci, ar kādām grūtībām nācās saskarties un, kas palīdzēja “noturēties virs ūdens”.

Lasi konkurentu blogus.

Ja rakstu idejas ir izsīkušas, aplūko kādas tēmas piesaista lasītājus konkurējošo firmu blogos. Smelies idejas tur un raksti rakstus par līdzīgām tēmām pievienojot kādu papildus vērtību.

Parādi humoru.

Visiem patīk uzņēmumi, kuri paši par sevi prot pasmieties pat sliktās situācijās. Izveido jautras pamācības vai veido video, iemūžinot smieklīgākos momentus firmas dzīvē.

Dalies ar uzņēmuma vīziju.

Ja tavs uzņēmums no konkurentiem atšķiras ar filozofiju, apkalpošanas pieeju vai citām iezīmēm, uzraksti par to firmas blogā.

Noderīgas pamācības.

Pastāsti un izglīto lasītājus, kā lietot konkrētos produktus vai programmas.

Esi iedvesmojošs.

Visiem ierakstiem nav jāsaistās tikai ar tavu uzņēmumu. Iedvesmo cilvēkus, dalies pārdomās par kādu citātu, kas palīdzēja uz dzīvi paraudzīties savādāk.

Veido sarakstus.

Uzraksti rakstu, kurā pakopotas labākās grāmatas, noderīgākās programmas, parocīgākie darba pārvaldes instrumenti, utt. Lai viss noderīgais tiek apkopots vienuviet.

Viena diena uzņēmuma dzīvē.

Apraksti uzņēmuma darba ikdienu.

Piedāvā kaut ko īpašu.

Piemēram, izziņo ballīti labākajiem uzņēmuma klientiem vai uzdāvini kādu balvu cītīgākajam bloga lasītājam.


Saistītie raksti:

Ieteikumi mājas lapas izstrādei – efektīva “Par mums” sadaļa

Tuvojies saviem klientiem, raksti blogu!

Padomi, kas jāņem vērā izvēloties mājas lapas izstrādātāju.


Lasīt vairāk: Mājas lapas teksti


Rakstā izmantotais informācijas avots: Nepieciešamas idejas uzņēmuma blogam? Te ir 50.


Radušies papildus jautājumi? Vēlies uzzināt vairāk par web izstrādes iespējām? Jautā, mēs palīdzēsim!