Aktuāli! Bezmaksas stratēģiskā konsultācija par “Mājas lapas attīstību”

Vienkāršas mārketinga aktivitātes

Jūs noteikti esat dzirdējis par to, ka uzņēmuma darbinieku ikdiena ir dinamiska un  aktīva. Bieži vien diennaktī ir par maz stundu, lai ik dienu īstenotu apjomīgas un kvalitatīvas mārketinga kampaņas. Tomēr, arī mūsdienās ir iespējams izmantot mārketinga aktivitātes, kuru veikšanai ir nepieciešama mazāk nekā stunda. Šajā bloga rakstā esam apkopojuši mārketinga aktivitātes, kuras ir ieteicams izmantot tad, kad jums nav laika. 

Mārketinga aktivitātes

Mārketinga aktivitātes – mārketinga kalendāra izveide #1

Ikviena lieliska bloga pamatā ir iepriekš izveidots rakstu plāns. Tas ir nepieciešams, lai koordinētu mārketinga saturu, ieplānotu rakstus, noteiktu termiņus, uzskaitītu aicinājumus uz darbību (call to action), kā arī veiktu citas līdzīgas aktivitātes. Raksta plānu kalendāra izveide Jums dod iespēju ne tikai izveidot bloga struktūru un saskaņot blogu ar pārējām mārketinga aktivitātēm, bet arī novērst haosa rašanos.

image03

Mārketinga aktivitātes – vienkārša mārketinga kalendāra piemērs.

Mārketinga aktivitātes – mārketinga kalendāra atjaunošana #2

Jūs noteikti esat dzirdējis par to, ka labs mārketinga kalendārs nekad nav statisks. Mārketinga aktivitātes ir dinamiskas, tas mainās līdz ar mērķiem.  Ja jūs kādu laiku neesat aplūkojis izveidoto rakstu plānu, ir pienācis laiks to atjaunot un rediģēt.

Ko darīt? Jūs noteikti varat:

  • – Izsvītrot jau iepriekš pabeigtos rakstus;
  • – Ieplānot jaunus rakstus vismaz mēnesim uz priekšu;
  • – Padomāt par to, kā šo plānu izveidot vēl strukturētāku.

Mārketinga aktivitātes – industrijas blogu lasīšana #3

Katru dienu izlasiet vismaz trīs ar jūsu uzņēmuma industriju saistītos bloga ierakstus. Eksperti iesaka sekot līdzi nozares aktualitātēm un svarīgākajām izmaiņām. Jūsu galvenais uzdevums ir pamanīt tendences, ģenerēt jaunas mārketinga idejas, kā arī pārsteigt uzņēmuma mērķauditoriju, tostarp potenciālos klientus, ar jaunu un vēl nekur neredzētu saturu.  Izveidojiet ieradumu: katru darba dienas rītu sākt ar nozares labāko blogu lasīšanu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “blog types”

Mārketinga aktivitātes – dažādu blogu veidi. 

Mārketinga aktivitātes – industrijas blogu komentēšana #4

Pēc tam, kad jūs esat izlasījis bloga rakstu, komentējiet to. Domājiet  daudz plašāk par: “Man ļoti patika šis bloga ieraksts!” Tā vietā nedaudz pārdomājiet tik tikko izlasīto, to analizējiet un izveidojiet daudz profesionālāku un detalizētāku komentāru. Ja jūs izveidosiet komentāru, kas liks sniegt atbildi, ir daudz lielāka varbūtība, ka pēc dažiem šādiem komentāriem jūsu uzņēmumu noteikti pamanīs kā vienu no nozares ekspertiem!

Mārketinga aktivitātes – industrijas tendenču izpēte #5

Bieži vien uzņēmējdarbības tendences ir tās, kas uzņēmumam dod iespēju ģenerēt arvien lielāku peļņu. tas ir svarīgākais iemesls, kādēļ nozares eksperti katru dienu velta noteiktu laiku, lai atbildētu uz jautājumu: “kas notiek industrijā?”

Kā notiek īsā izpēte? Meklētājprogrammā Google ierakstiet frāzi “manas industrijas tendences”, šādā veidā jūs iegūsiet noderīgu papildus informāciju. Iegūtā informācija ir īpaši nozīmīga pārdomātu uzņēmējdarbības un mārketinga lēmumu pieņemšanā.

Mārketinga aktivitātes – bloga ideju ģenerēšana #6

Kā jau tika pieminēts iepriekš, jaunu bloga ideju ģenerēšana var būt ļoti apgrūtinoša un nogurdinoša. Tas ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ mārketinga profesionāļi kādu daļu laika velta tikai ideju ģenerēšanai. Procesa vienkāršošanai izmantojiet tādus rīkus kā BuzzSumo vai Alltop. Abi rīki ir īpaši piemēroti, lai noskaidrotu to, kādas ir šī brīža aktualitātes. Vidēji vienas stundas laikā jūs noģenerēsiet 50 jaunas idejas.

image11

Mārketinga aktivitātes – BuzzSumo bloga ideju ģenerēšanā. 

Mārketinga aktivitātes – atslēgas vārdu izpēte #7

Viens no vislaikietilpīgākajiem mārketinga uzdevumiem ir atslēgas vārdu izpēte. Pirms katra bloga ieraksta veidošanas ir ieteicams veikt atslēgas vārdu izpēti, tomēr jūs zināt to, ka tas ir laikietilpīgs uzdevums. Tādēļ ir ieteicams atslēgas vārdu izpēti veikt blokos, nosakot katram mārketinga mērķim atbilstošāko. Iegūtos vārdus jūs varat pievienot jau iepriekš izveidotajam mārketinga kalendāram, tādējādi jūs zināsiet to, kad un kuri vārdi ir jāizmanto.

Attēlu rezultāti vaicājumam “keyword research types”

Mārketinga aktivitātes – atslēgas vārdu izpēte, padomi. 

Mārketinga aktivitātes – viesu bloga raksti #8

Jūs noteikti esat dzirdējis par “viesu blogošanas” galvenajām priekšrocībām un trūkumiem. Ja jūs varat panākt to, lai jūsu uzņēmumu pamanītu plašāka mērķauditorija, izmantojiet to. Viss ir tieši tik vienkārši. Atcerieties, ka blogošana viesa statusā sākas ar vienošanos starp jūsu uzņēmumu un vietni, kurā vēlaties blogot. Pirms nonāksiet līdz blogam jums būs jācenšas vienoties ar daudziem potenciālajiem sadarbības partneriem.

Mārketinga aktivitātes – bloga raksta pārveidošana #9

Pārveidojiet vienu no jūsu labākajiem bloga ierakstiem! Ja jūsu uzņēmuma blogs eksistē jau vairākus gadus, bez šaubām jūs esat izveidojis lieliskus bloga rakstus, kuri ir novecojuši. Tas ir jūsu bloga pamats. Pārveidojiet vienu no jūsu bloga ierakstiem. Šim nolūkam jūs varat izmantot infografikas, pamācības, e-grāmatas u.c. Ja jūsu mājas lapas apmeklētājiem patika jūsu rakstītais, visticamāk, ka viņiem patiks arī jūsu pārveidotais un daudz atraktīvākais bloga ieraksts.

Attēlu rezultāti vaicājumam “content repurpose”

Mārketinga aktivitātes – kā pārveidot rakstīto saturu?

Mārketinga aktivitātes – ierakstiet video #10

Pašlaik ir novērojams video mārketinga aktivitāšu popularitātes pieaugums. Vidēji 75% mājas lapas apmeklētāju aplūko sagatavoto video materiālu. Ja jūs vēl neesat sācis izmantot video mārketinga sniegtās priekšrocības ir pēdējais laiks to sākt. Ir pierādīts tas, ka video dod iespēju komunicēt ar mērķauditoriju tā, kā tas nav iespējams izmantojot citus mārketinga materiālus. Video rada arī pozitīvu iespaidu par uzņēmumu un tā piedāvātajiem produktiem.

image08

Mārketinga aktivitātes – video ietekme uz pirkuma lēmumu. 

Mārketinga aktivitātes – ierakstiet audio failu #11

Vai jūs zinājāt to, ka audio ierakstu popularitāte pēdējo gadu laikā ir nedaudz palielinājusies? Tas ir lielisks veids, kā pārveidot jau iepriekš radīto saturu un piesaistīt potenciālos klientus jaunā un neparastā veidā. Jums ir nepieciešama tikai programmatūra. Viena audio faila ierakstīšanai ir nepieciešama mazāk nekā viena stunda.

image06

Mārketinga aktivitātes – audio ieraksta paraugs, Neil Patel. 

Mārketinga aktivitātes – prezentācijas izveide #12

Daudzo alternatīvu vidū prezentācijas slīdrātes (slide show) izveide šķiet ir nedaudz piemirsta. Tomēr arī prezentāciju veidošanai ir zināms potenciāls, tādēļ ir vērts tās izmantot mārketinga eksperimentos. 2017.gada sākumā vietnē SlideShare bija reģistrēti 70 miljoni lietotāju. Vai jūs vēl šaubāties par to, ka prezentāciju veidošana var palīdzēt mājas lapas apmeklējumu skaita palielināšanā?

Mārketinga aktivitātes – atbilstošu citātu noformēšana #13

Jūs noteikti esat pamanījis to, ka sociālo mediju portālos regulāri ir redzami attēli, kuros ir ietverti citāti. Citāti īpaši pamanāmi ir tādos sociālo mediju portālos ka Twitter, Instagram un Facebook. Tos izmanto, lai informāciju atspoguļotu vizuālā formā. Vislielākā priekšrocība ir tā, ka citātu attēlus ir iespējams izveidot ļoti ātri, tikai dažu sekunžu laikā. Jūs varat izmantot dažādu rīkus, piemēram, Canva, kā arī izvēlētajos attēlos ievietot gan atpazīstamus citātus, gan izveidot tos, kas raksturo jūsu uzņēmumu.

image12

Mārketinga aktivitātes – iedvesmas citāti, piemērs. 

Mārketinga aktivitātes – dalīšanās ar izveidotajiem ierakstiem #14

Dalieties ar trim vislabākajiem ierakstiem sociālo mediju portālos! Satura popularizēšana ir viens no svarīgākajiem sociālo mediju mārketinga procesiem. Jūs noteikti vēlaties ieguldīt mazāk laika jūsu uzņēmuma zīmola popularizēšanā.  Brīvā brīdī interneta resursos sameklējiet trīs pārsteidzošus rakstus un dalieties ar tiem!

Mārketinga aktivitātes – sekojiet nozares ekspertiem #15

Komunicējiet ar pieciem cilvēkiem uzņēmumam nozīmīgākajā sociālo mediju platformā. ja jūs vēlaties atrast jaunus sadarbības partnerus vai potenciālos klientus, jūsu uzdevums ir nemanāmi paplašināt savu kontaktu loku sociālo mediju portālos. Bieži vien tas ir laikietilpīgs process, ierakstu komentēšana, dalīšanās ar tiem vai tikai viens “patīk” var radīt iepriekš neapzinātas, jaunas biznesa attīstības iespējas.

image02

Mārketinga aktivitātes – piemērs, kur meklēt nozares ekspertus. 

Mārketinga aktivitātes – komunicējiet ar sekotājiem #16

Komunicējiet ar pieciem jūsu uzņēmuma sekotājiem. Izvēlieties tos, kas par jūsu uzņēmuma sekotājiem ir kļuvuši pavisam nesen. Atcerieties, ka ir ļoti būtiski komunicēt ne tikai ar potenciālajiem sadarbības partneriem, bet arī veidot pozitīvu iespaidu par uzņēmumu jūsu potenciālajiem klientiem. Piemēram, katram jaunam Twitter sekotājam pasakiet paldies par to, ka viņš ir kļuvis par jūsu uzņēmuma sekotāju.

Mārketinga aktivitātes – ietekmes mārketings #17

Jūs noteikti esat dzirdējis par ietekmes mārketingu un to, cik liela nozīme tam ir zīmola atpazīstamības veicināšanā. Viss dzirdētais ir patiesība, tomēr ir jāpieliek zināmas pūles, lai nozares ietekmīgākās personas sāktu reklamēt jūsu zīmolu un jūsu piedāvāto produktu. Ka to izdarīt? pirmais solis ir atrast kādu, kurš velētos sadarboties ar jūsu uzņēmumu. Jums ir jāatrod jūsu nozares eksperti un viņi jāuzrunā.

Attēlu rezultāti vaicājumam “influence marketing”

Mārketinga aktivitātes – ietekmes mārketings un WOM mārketings, salīdzinājums. 

Pēc tam, kad esat identificējis nozares ekspertus, ir vērts padomāt par pareizās pieejas atrašanu. Jums ir jāveic neliela izpēte, kas sevī ietver informāciju par ekspertu, viņu zīmolu, vērtībām, uzskatiem, filozofiju u.c. Pēc tam, jums ir jāsazinās ar viņiem, izmantojot viņu mājas lapu vai publiski izveidotos profilus sociālo mediju portālos.

Mārketinga aktivitātes – mājas lapa un direktorijas #18

Vai jūs zinājāt to, ka ārzemēs katru mēnesi dažādas direktorijas izmanto vairāki desmiti miljonu lietotāju?  Ja jūs vēlaties palielināt lokālo klientu skaitu, izpētiet to, kuras direktorijas visbiežāk tiek izmantotas jūsu valstī un jūsu uzņēmuma pārstāvētajā industrijā, reģistrējiet tajās uzņēmumu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “yelp page”

Mārketinga aktivitātes – direktorijas piemērs. 

Mārketinga aktivitātes – Google Analytics #20

Ir ļoti būtiski sekot līdzi visām izmaiņām, kas ir radušās dažādu mārketinga instrumentu izmantošanas rezultātā. Jūs noteikti vēlaties noskaidrot to, cik daudz mājas lapas apmeklētāju, cik ilgi un no kuriem avotiem ir aplūkojuši jūsu mājas lapu. Neaizmirstiet īpašu nozīmi pievērst mērķauditorijas interesēm un mājas lapas apmeklētāju plūsmai.

Attēlu rezultāti vaicājumam “google analytics”

Mārketinga aktivitātes – Google Analytics sākumlapa. 

Mārketinga aktivitātes – uzņēmuma konkurentu analīze #21

Ja jums ir laiks, noteikti to veltiet konkurentu analīzei. Ir ieteicams izvēlēties trīs vai četrus jūsu uzņēmuma galvenos konkurentus un analizēt tādus parametrus kā:

  • – Galvenie organiskie atslēgas vārdi;
  • Linki;
  • – Galvenie “enkura” linki (anchor text);
  • – Saistītie domēni.

Attēlu rezultāti vaicājumam “competitors audit semrush”

Mārketinga aktivitātes – konkurentu analīzes piemērs. 

Iegūtā informācija jums dos iespēju saprast to, kas darbojas jūsu konkurentu labā, kā arī labāko praksi ieviest jūsu uzņēmumā. Šī mērķa sasniegšanai jūs varat izmantot gan SEMrush, gan citus maksas un bezmaksas rīkus.

Mārketinga aktivitātes – mājas lapas satura audits #22

Vārds “audits” rosina domāt par to, ka tas ir laikietilpīgs un ļoti sarežģīts process, tomēr tā nav. Pamata satura auditu ir iespējams veikt mazāk kā vienas stundas laikā. Audits ir lielisks veids, ar kura palīdzību pārliecināties par to, ka web saturs ir aktuāls, kā arī atbilst tā mērķiem.

Mārketinga aktivitātes –  SEO audits #23

Jūs vēlaties pārliecināties ne tikai par to, ka mājas lapas saturs ir atbilstošs tā izvirzītajiem mērķiem, bet arī vai SEO aktivitātes nav bijušas veltīgas. SEO audits ir lielisks novērtēšanas rīks.

Attēlu rezultāti vaicājumam “seo audit”

Mārketinga aktivitātes – SEO audita svarīgākie elementi. 

Jūs varat pārbaudīt:

  • – Kādi ir jūsu galvenie organiskie atslēgas vārdi;
  • – Vai ir kādas nepilnības, kuras ir jāizlabo;
  • – Kāds ir domēna reitings konkurentu vidū.

Mārketinga aktivitātes – linku pārbaude #24

Linki, kas nedarbojas nerada pozitīvu pirmo iespaidu par jūsu mājas lapu. Jūsu uzņēmuma zīmols šķiet neprofesionāls, bet lietotāja pieredze ir negatīva. Eksperti iesaka pārbaudīt visus linkus ik pēc pāris mēnešiem. Linku pārbaudi ir iespējams veikt, izmantojot internetā pieejamos rīkus. Tikai dažas minūtes un jūs iegūsiet novecojušo linku sarakstu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “links types”

Mārketinga aktivitātes – ievads linku stratēģijas veidošanā. 

Mārketinga aktivitātes – iekšējo linku pievienošana #25

Iekšējie linki ir linki, kas dod iespēju no vienas iekšlapas nokļūt citā šīs pašas mājas lapas iekšlapā. Iekšējā linkošana ir viena no nozīmīgākajām SEO aktivitātēm. Tā ir lieliska ideja pievērsties iepriekšējo bloga rakstu uzlabošanai tad, ja jūs to neesat darījis iepriekš. Nepārspīlējiet, pievienojiet linkus tikai tur, kur tas ir nepieciešams!

Mārketinga aktivitātes – e-pasta paraksta pilnveide #26

Viens no būtiskākajiem zīmola elementiem ir e-pasta paraksts. Diemžēl tas netiek novērtēts. Ja jūs vēlaties radīt profesionālu iespaidu, paraksta laukumā izvietojiet uzņēmuma logotipu, kā arī kontaktpersonas fotogrāfiju.

Attēlu rezultāti vaicājumam “e0-mail signature example”

Mārketinga aktivitātes – e-pasta paraksta piemērs. 

Mārketinga aktivitātes – pārdošanas process #27

Pārdošanas tunelis (sales funel) ir mārketinga elements, kas raksturo produkta iegādes procesu sākot no zīmola atpazīstamības veicināšanas pasākumiem, līdz pirkuma apmaksai un piegādei. Ja jūs pārdošanas procesa diagrammu neesat atjaunojuši vairākus gadus, ir jārēķinās, ka šobrīd tas būs neprecīzs. Kādēļ tam neveltīt laiku un to nepilnveidot?

Attēlu rezultāti vaicājumam “sales funnel”

Mārketinga aktivitātes – produkta pārdošanas process, diagramma. 

Mārketinga aktivitātes – secinājums

Mārketinga aktivitātes ne vienmēr sevī ietver laikietilpīgu darbu. Gandrīz visi uzņēmumi var samazināt mārketinga aktivitātēm veltīto laiku. Ja jums ir laiks, kāda no iepriekšminētajām mārketinga aktivitātēm var būt ļoti vērtīga jūsu uzņēmuma turpmākajai attīstībai. Pavisam noteikti arī jūs varat atrast veidus, kā pilnveidot mārketingu.


Lasīt vairāk: mārketinga pieejas


Raksta izmantotais informācijas avots: mārketinga aktivitātes jūsu biznesa attīstībai


Saistītie raksti:

Uzņēmuma komunikācijas audits

Ikdienas mārketinga aktivitātes

Mazbudžeta interneta mārketinga stratēģija

Uzlabo zīmola atpazīstamību internetā

Inbound marketing jeb ienākošais mārketings

Svarīgākais mārketinga instruments – mārketinga plāns

Prāto par uzņēmuma brendingu? Pielieto mājas lapu, lai stiprinātu uzņēmuma zīmolu.


Interesē mārketinga aktivitātes? Jautā, mēs palīdzēsim!