Aktuāli! Konsultācija par esošās mājas lapas uzlabošanu!

Vizuālās identitātes izstrādes pamats

Uzņēmuma vizuālā identitāte nav tikai logo. Tas ir daudz vairāk par uzņēmuma korporatīvā stila vadlīnijām. Tas ir līdzeklis, ar kura palīdzību jūs varat atšķirties no konkurentu uzņēmumiem. Zīmola identitāte ir tas, kas ietekmē potenciālo klientu visa pārdošanas procesa laikā. Tas ietekmē potenciālo klientu viedokli par jūsu nozari, jūsu uzņēmuma atpazīstamību un uzticamību. Zīmola identitāte ir elementu kopums, kas potenciālajiem klientiem palīdz pieņemt pirkuma lēmumu. 

Vizuālās identitātes izstrāde

Vizuālās identitātes – zīmola identitātes izstrāde

Uzņēmumu vizuālās identitātes izpausmes veidi ir dažādi. Daži pasaulē atpazīstami zīmoli uzņēmuma vizuālo identitāti atspoguļo mākslā (Apple, Lego u.c.), kamēr citi (Snapchat u.c.) spēļu industrijā. Neatkarīgi no jūsu uzņēmējdarbības nozares, jūsu zīmola identitātei ir jābūt pirmajā vietā!

Attēlu rezultāti vaicājumam “apple logo history”

Vizuālās identitātes izstrāde – Apple logotipa izmaiņas laika gaitā, 1976-2017.gads. 

Tomēr ir jāsaprot arī tas, ka zīmola vizuālās identitātes izstrāde nav vienkāršs uzdevums. Jums ir nepieciešama gan elastība, gan spēja izmantojot esošās zīmola iestrādes izveidot arī nākotnē pievilcīgu korporatīvo stilu. Tas šķiet ir nepārtraukts process, tā arī ir. Zīmola vizuālās identitātes izstrādei ir nepieciešama gan spēcīga analītiskā domāšana, gan spēja saskatīt gala rezultātu. Tikai tas pasargās jūsu uzņēmumu no neapdomīgām kļūdām.

Attēlu rezultāti vaicājumam “lego logo history”

Vizuālās identitātes izstrāde – Lego logotipa izmaiņas gadu laikā, 1936-2017.gads.

Vizuālas identitātes izstrāde – kas ir zīmola identitāte?

Šī definīcija var šķist ļoti dīvaina. Vai tas ir jūsu uzņēmuma logo? Vai tā ir jūsu krāsu palete? Vai tas ir jūsu infografiku stils? Zīmola identitāti ir iespējams definēt kā elementu kopumu, kas dod iespēju novērtēt to, kā potenciālie klienti uztver jūsu uzņēmuma zīmolu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand identity”

Vizuālās identitātes izstrāde – Nike zīmola identitātes analīze. 

Daži uzņēmumi zīmola identitāti orientē uz praktiskiem elementiem, piemēram, dizainu vai produktu iepakojumu. Citi uzņēmumi fokusējas uz zīmola radītajām sajūtām: kā tas izklausās, garšo, smaržo vai kādas sajūtas rada. Zīmola vizuālie elementi jeb jūsu uzņēmuma zīmola vizuālā valoda sevī ietver tādus elementus kā:

  • Logo
  • – Krāsu palete;
  • Burtu fonts (tipogrāfija);
  • – Ikonogrāfija;
  • – Dizaina sistēma;
  • – Fotogrāfijas/grafiskie elementi.

Vizuālās identitātes izstrāde – zīmola identitātes pamats

Logo un krāsu kombinācijas neveido vizuālo identitāti. labas vizuālās identitātes pamatā ir dizains, kas ir:

  • – Atšķirīgs: tas izceļas konkurentu vidū un piesaista potenciālo klientu uzmanību;
  • – Viegli iegaumējams: tas veido vizuālo iespaidu (padomājiet par Apple, šī uzņēmuma logo ir ļoti viegli iegaumējams, tādēļ ari uz produktiem tiek attēlots logo nevis nosaukums);
  • – Elastīgs: tas var augt un attīstīties līdz ar uzņēmumu;
  • – Vienots: katrs elements veido vienotu zīmola identitāti;
  • – Vienkārši izmantojams: tas ir intuitīvs un viegli uztverams.

Zīmola identitātes izstrādes process

Vizuālās identitātes izstrāde – solis nr.1  – izpētes process

Izpētes process ir vislaikietilpīgākais uzņēmuma vizuālās identitātes izstrādes procesa posms. Tas pieprasa laiku, spēku un cilvēku darbu. Tomēr izpētes fāze ir būtiska, lai izveidotu zīmola vizuālo valodu. šajā posmā jūs uzzināsiet visu iespējamo par jūsu un jūsu konkurentu zīmolu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand research”

Vizuālās identitātes izstrāde – zīmola izpētes process, galvenie elementi. 

Izpētes rezultāti dod iespēju izveidot zīmola personību, kā arī pilnvērtīgu izpratni par zīmolu. Izpētes process sastāv no neskaitāmu jautājumu uzdošanas. Jums ir jānoskaidro:

  • – Kas ir mērķauditorija?
  • – Kāds ir esošais zīmols?
  • – Kas ir jūsu zīmola galvenie konkurenti.?

Vizuālās identitātes izstrāde – solis nr.2 – ideju ģenerēšana

Šī posma sākumā jūs esat ieguvis ļoti plašu un detalizētu informāciju par jūsu uzņēmuma brendu. Jūsu rīcībā ir konkurentu un konkurētspējīgās priekšrocības analīze, klientu atsauksmes, kā arī iekšējās aptaujas, kuras izmantojot jūs varat ģenerēt idejas.

Ideju ģenerēšana ir posms, kurā tekstuālu informāciju pārvērš vizuālā koncepcijā. Visbiežāk iegūtā informācija ir balstīta uz mirkļa emocijām, kas raksturo zīmola personību, mērķus un vērtības. galvenais izaicinājums ir saprast, kā šīs sajūtas transformēt zīmolam atbilstošos vizuālajos elementos.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand research”

Vizuālās identitātes izstrāde – uzņēmuma korporatīvā stila izveides mērķis. 

Pamēģiniet iesaistīt uzņēmuma komandu.  Jūsu mērķis nav radīt jaunas asociācijas jau iepriekš ģenerētām idejām. Jūsu mērķis ir atdzīvināt šos vārdus. asociācijas var būt abstraktas, tomēr jums ir jāspēj radīt kvalitatīvs gala rezultāts.

Vizuālās identitātes izstrāde – solis nr.3 – izstrāde

Pēc izpētes un ideju ģenerēšanas ir pienācis laiks veidot uzņēmuma zīmola identitāti. Šajā posmā tiek veidoti septiņi galvenie uzņēmuma korporatīvā stila elementi.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand elements”

Vizuālās identitātes izstrāde – galvenie zīmola elementi.

Citi zīmola elementi ir:

  • Uzņēmuma logotips;
  • – Krāsu palete;
  • Tipogrāfija (burtu fonts);
  • – Ikonas;
  • – Dizaina sistēma;
  • – Datu vizualizācijas elementi;
  • – Foto, grafikas elementi;
  • – Noteikumi par uzņēmuma logotipa izmantošanu.

Vizuālās identitātes izstrāde – solis nr.4 – zīmola stila pamācība

Vai jūs zinājāt, ka ir tikai viena lieta, kas atšķir labu uzņēmuma vizuālo identitāti no sliktas? Kvalitatīvu uzņēmuma dizainu nav iespējams izmantot nepareizi, tam neparedzētiem mērķiem. Šajā gadījumā jums var palīdzēt pareizas zīmola izmantošanas pamācības izveide.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand guideline”

Vizuālās identitātes izstrāde – pareizas zīmola elementu izmantošanas pamācības paraugs. 

Kādu informāciju ietvert pamācībā? Eksperti visbiežāk iesaka izveidot skaidru, vienkāršu un viegli uztveramu informāciju, kurā ir ietverts apraksts par to, kā pareizi izmantot katru zīmola elementu, iekļaujot piemērus un citu uzņēmumu pieredzi. Pamācībā ir jāietver tik daudz detalizētas informācijas, kas ir nepieciešama, lai palīdzētu lietotajam (mājas lapas apmeklētājam) izmantot zīmolu pareizi.

Vizuālās identitātes izstrāde un sociālie mediji

Nav nekāds noslēpums, ka interesanti, neparasti un piesaistoši attēli ir viens no visdrošākajiem veidiem, kā panākt, lai jūsu uzņēmuma zīmols kļūtu atpazīstams sociālo mediju portālos. Vai jūs zinājāt to, ka Twitter ieraksti, kuros ir ietverts attēls tiek retvītoti 150 reižu vairāk nekā tie ieraksti, kuros nav ietverts attēls? Šo pašu analoģiju ir iespējams attiecināt arī uz pārējiem sociālo mediju portāliem. Šķiet, ka šobrīd, kad konkurence sociālo mediju portālos ir pārāk liela, ir ļoti sarežģīti radīt tādu zīmola dizainu, kas atšķirsies.

Attēlu rezultāti vaicājumam “pinterest”

Vizuālās identitātes izstrāde – sociālo mediju portāls Pinterest, sākumlapa un logotips. 

Vizuālā identitāte – Ko jūs zināt par sava uzņēmuma zīmolu?

Jums būs ļoti grūti izveidot pārliecinošu uzņēmuma vizuālo identitāti tad, ja neko nezināsiet par uzņēmuma zīmolu. Izpratnes iegūšana par zīmolu ir ļoti sarežģīts uzdevums. Pirmkārt, jums ir jāsaprot tas, ko jūs vēlaties panākt, izmantojot sociālo mediju portālus un jūsu zīmola vizuālo identitāti.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand awareness elements”

Vizuālās identitātes izstrāde – zīmolvadības pamati. 

Varbūt jūsu uzņēmuma piedāvātais produkts ir īpašs? Vai jūs vēlaties iedvesmot citus? Vai jūsu galvenais mērķis ir palielināt zīmola atpazīstamību? Atbildes uz šiem jautājumiem ir jāatrod vēl pirms tiek uzsākts darbs pie vizuālās identitātes izveides. Šajā posmā ir ietverti daži galvenie soļi:

  • – Solis nr.1. Izpēte. Ko jūs zināt par konkurentu zīmoliem? Noskaidrojiet to, kas ietekmē jūsu konkurentu zīmolus un to, ka jūs šo informāciju varat izmantot jūsu uzņēmuma zīmola attīstībā. Vai jūs atradāt kaut ko unikālu?
  • – Solis nr.2. Ideju ģenerēšana – zīmola vārds. Vai jūsu zīmola vārds ir nopietns vai pārāk jautrs? Moderns vai tradicionāls? Kādas īpašības raksturo jūsu zīmolu? Izveidojiet sarakstu, kurā ir ietverts skaidrojums par to, kāds noteikti nav uzņēmuma brends. Novērtējiet konkurentu zīmola nosaukumus. Ko jūs varat izmantot?
  • – Solis nr.3. Attēlu izvēle. Tagad jūs esat ieguvis vārdus, pameklējiet attēlus, kas raksturo šos vārdus. sākat, atlasot tos, kas jūsu zīmolu neraksturo. Paskatieties, kādu vizuālo noformējumu izmanto jūsu ko konkurenti. Varbūt kaut kas nozīmīgs netiek izmantots?
  • – Solis nr.4. Pieturēties pie iegūtā rezultāta. Pēc tam, kad esat ieguvis dažus zīmolu raksturojošos vārdus un attēlus, saglabājiet un pilnveidojiet tos. Rūpējieties par vizuālā noformējuma vienotību visās sociālo mediju platformās un zīmola elementos.

Vizuālā identitāte – izveidojiet kaut ko aizraujošu!

Jūs esat izpratis jūsu uzņēmuma zīmolu un nonācis līdz zīmola identitātei. Ir pienācis laiks satura izstrādei. Pirms satura izstrādes jums ir jānoskaidro, kādi ierobežojumi ir noteikti, piemēram, kādas ir attēlu dimensijas vai maksimālais ieraksta garums.

Piemēram.

Piemērs nr.1. Ja jūs vēlaties pievienot attēlu ierakstam sociālo mediju portālā Twitter, jūsu sekotāji redzēs attēlu proporcijās 2:1, attēls tiks centrēts. Ja jūs vēlaties pievienot attēlu, pārliecinieties par to, ka svarīgākā informācija ir ietverta attēla vidū, pretējā gadījumā sekotāji to neredzēs.

Attēlu rezultāti vaicājumam “twitter photo placements”

Vizuālās identitātes izstrāde – Twitter attēlu izvietojums, piemērs dažādās ierīcēs. 

Piemērs nr.2. Facebook un grafiskie elementi. Veidojot grafiskos elementus, tostarp reklāmas, sociālo mediju portālā Facebook jums ir jārēķinās ar to, ka attēla novietojums ietekmē tā gala izskatu. Ja attēls kļūs pārāk mazs, tas vairs nebūs saskatāms un kvalitatīvs. Padomājiet par to, vai jūs vēlaties tērēt divreiz ilgāku laiku, lai labotu nejauši pieļautās dizaina kļūdas? Kādu ietekmi tas atstās uz sekotājiem? Kā tas ietekmēs potenciālo klientu viedokli?

Attēlu rezultāti vaicājumam “facebook placements”

Vizuālās identitātes izstrāde – Facebook reklāmas izvietojuma piemērs. 

Vizuālā identitāte – sociālo mediju identitātes pilnveides  rīki

Krāsu stāsts (color story). Iespējams jūs esat dzirdējis par attēlu filtriem, kas tiek izmantoti populārākajos sociālo mediju portālos? “Krāsu stāsts” ir viens no labākajiem bezmaksas rīkiem, ar kura palīdzību jūs varat domāt par zīmola krāsām un to, kā konkrētas krāsas ietekmē potenciālos klientus un viedokli par jūsu zīmolu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “color meanings”

Vizuālās identitātes izstrāde – krāsu nozīme vizuālās identitātes izveidē. 

Rīks: Dafont. Ja jums ir nepieciešami unikāli burtu fonti, šis rīks ir viens no ātrākajiem veidiem, kā tos iegūt. Burtu fonts ir viens no svarīgākajiem uzņēmuma vizuālās komunikācijas elementiem. Padomājiet par tādu zīmolu kā “Coca-Cola”. Ko jūs domājat par šādiem burtu fontiem un tipogrāfijas izmantošanu zīmolvadībā?

Attēlu rezultāti vaicājumam “coca cola logo”

Vizuālās identitātes izstrāde – tipogrāfija un logo, Coca-Cola logotipa piemērs. 

Flickr. Ja jums nav atvēlēts pietiekami ilgs laiks, lai ikreiz veidotu unikālus vizuālos elementus, jūs zināt to, cik grūti ir atrast atbilstošu attēlu interneta vidē, īpaši bezmaksas attēlu izvietošanas resursos. Tikai 10% no visiem bezmaksas pieejamajiem attēliem ir vizuāli baudāmi. Lielāka daļa ir dīvaini, neatbilstoši vai sliktas kvalitātes.  Iespējams, ka labākos attēlus jau izmanto arī jūsu konkurenti.

Attēlu rezultāti vaicājumam “flickr”

Vizuālās identitātes izstrāde – flickr, sociālo mediju portāls, piemērs. 

Flickr ir portāls par kuru bieži vien aizmirst pat pieredzējuši mārketinga speciālisti. Ja jūs meklēsiet attēlus, kurus autors ir atļāvis lietot atkārtoti, noteikti atradīsiet kādu  bezmaksas “pērli”, kuru vēl neviens jūsu konkurents nav izmantojis. Noteikti pārliecinieties par izmantošanas tiesībām!

Rīks: Designspiration. Vai kādreiz jūsu radošās idejas ir beigušās? Ja tā, tad šis ir lielisks radošās iedvesmas resurss. Designspiration ir vieta, kur ir iespējams aplūkot labākos dizaina paraugus. Jūs varat meklēt balstoties uz atslēgas vārdiem vai krāsu. Tas ir īpaši būtiski tad, ja jūs vēlaties gūt priekšstatu par jūsu zīmola krāsu izmantošanu.

Attēlu rezultāti vaicājumam “Designspiration.net”

Vizuālās identitātes izstrāde – rīks Designspiration.net, piemērs.

Ietvaru veidošana. Ja jūs vēlaties ieviest zināmu patstāvību uzņēmuma vizuālajā identitātē, jums ir nepieciešami vismaz daži ietvari (templates). Tā vieta, lai katru reizi, katru ierakstu vai attēlu veidotu no jauna, izveidojiet ietvaru, kurā ir ietverta informācija par pareizajām attēlu dimensijām, “drošajām zonām”, logo un fonta izmēru. Jums būs ievērojami vieglāk veidot jaunus attēlus. Turklāt, ja mārketingu vēlēsieties uzticēt ārpakalpojumu uzņēmumam, apmācību process būs daudz vienkāršāks. Eksperti iesaka veidot vismaz vienu ietvaru, kas ir paredzēts katram sociālo mediju portālam.

Attēlu rezultāti vaicājumam “cloud services dropbox”

Vizuālās identitātes izstrāde – populārāko mākoņpakalpojumu sniedzēju logotipi.

Mākoņpakalpojumi – GoogleDrive, Dropbox u.c. Jūs esat izveidojis zīmolam raksturīgo attēlu bāzi, fontu bāzi un ietvaru bāzi. Jūsu uzdevums ir atbilstoši to sagrupēt. Saglabājiet visu, jūs nekad nezināt to, kad katrs no iepriekš izmantotajiem elementiem būs nepieciešams atkārtoti. Izmantojiet atbilstošus failu nosaukumus. Īpaši svarīgi tas ir tad, ja jūsu uzņēmums ir dibināts nesen vai uzņēmuma datu bāzes apjoms ir pārāk liels. Vai jūs vēlaties, lai web izstrādātāji un dizaineri sāktu strādāt no nulles vai viņiem būtu pieejami visi vizuālās identitātes materiāli?

Vizuālās identitātes izstrāde – secinājums

Ir jāsaprot tas, ka spēcīga vizuālā komunikācija var pozitīvi ietekmēt jūsu uzņēmuma zīmola attīstību. Neatkarīgi no tā, vai jūsu uzdevums ir pilnveidot esošo zīmolu vai izveidot pilnībā jaunu uzņēmuma vizuālo identitāti, jūsu galvenais uzdevums ir izveidot tādu uzņēmuma korporatīvo identitāti, kādu sapratīs gan sadarbības partneri, gan potenciālie klienti, gan darbinieki jebkurā uzņēmuma līmenī. Ja zīmola atpazīstamības veicināšana ir svarīga, veltiet laiku gan attēlu, gan citu elementu izveidei. Uzņēmuma veiksmes pamatā ir tā zīmols!


Lasīt vairāk: logo un firmas stils


Rakstā izmantotie informācijas avoti:

Kā izveidot zīmola identitāti?

Rīki, kas palīdzēs uzlabot zīmola komunikāciju


Saistītie raksti:

Kas veido lielisku logo dizaineri?

Minimālie logo dizaina paraugi

Firmas logo nozīme biznesa veidošanā

Logo izveides process.

Logo izveide – radošākie piemēri

Ikdienas mārketinga aktivitātes


Interesē vizuālās identitātes izstrāde? Jautā, mēs palīdzēsim!