Zīmola veidošanas stratēģija

string(7) "augusts"

Zīmola stratēģijas izstrāde ir viens no sarežģītākajiem mārketinga plāna uzdevumiem. Zīmola stratēģijas izstrāde ir viens no būtiskākajiem pārbaudījumiem, tomēr tas ir viens no galvenajiem soļiem uzņēmuma korporatīvās identitātes izveidē.  

Jūsu uzņēmuma zīmola stratēģija nosaka tādus trīs jūsu uzņēmuma elementus kā:

  • – Jēga – Jūsu uzņēmumam ir jābūt funkcionālajai un emocionālajai jēgai;
  • – Patstāvība – bez patstāvības jūsu uzņēmums nevar eksistēt;
  • – Emocionālā ietekme – emocijas ir tās, kas ietekmē potenciālo klientu lēmumu.

Zīmola veidošana

Zīmola veidošana – kā nodefinēt zīmolu?

Tas ir pirmais solis jūsu zīmola veidošanas stratēģijā. Nodefinējot to, kas ir jūsu uzņēmuma zīmols, jūs ietekmējat to, kādi būs pārējie zīmola stratēģijas elementi, tostarp arī pārējie mārketinga materiāli un komunikācijas stratēģijas.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand elements”

Zīmola veidošana – zīmola galvenie elementi. 

Zīmola veidošana – kā noteikt zīmola mērķus?

Efektīva zīmola vadība ir iespējama tikai tad, ja ir precīzi nodefinēta gan zīmola mērķauditorija, gan zīmola mērķi. Ko jūs domājat par šo definēto mērķu izmantošanu zīmola un mārketinga plāna izstrādē?

Zīmola veidošana – fokusēties uz mērķauditoriju

Zīmola ietekme ir atkarīga no jūsu fokusēšanās spējām. Tas ir galvenais iemesls, kādēļ jūsu mērķa tirgus definēšana var palīdzēt zīmola atpazīstamības stiprināšanā. Ja jūs fokusēsieties uz konkurentu klientiem, jūs varat zaudēt.

Zīmola veidošana – zīmola barjeru noteikšana

Zīmola stratēģijas izstrādes laikā ir ļoti būtiski veikt padziļinātu analīzi, lai noteiktu to, kādi faktori kavē zīmola attīstību. Šie faktori, zināmi arī kā “tirgus stāvoklis”, ir tas, kas aizkavē jūsu zīmola nepārtrauktu un stabilu attīstību.

Attēlu rezultāti vaicājumam “brand awareness”

Zīmola veidošana – kā veidot zīmola atpazīstamību?

Zīmola veidošana – secinājums

Zīmols ir jūsu uzņēmuma korporatīvā identitāte. Jūsu uzņēmuma vizuālā identitāte nav tikai tas, kas ir attēlots uz iepakojuma. Kādas asociācijas potenciālajiem un esošajiem klientiem rada jūsu uzņēmuma vizuālā identitāte? Vai vēlaties to uzlabot?


Lasīt vairāk: logo un firmas stils


Raksta izmantotais informācijas avots: kā attīstīt zīmola stratēģiju?


Saistītie raksti:

Logo izstrādes process

Vienkrāsaini foni mājas lapu izstrādē

Nepieciešama logo un vizītkaršu izstrāde? Apskati korporatīvās identitātes spilgtākos paraugus.

Minimālisms logo un formas stila dizaina izstrādē


Ir aktuāla zīmola veidošana? Jautā, mēs palīdzēsim!